本網站攝影作品,除非註明為引用自其他網頁者,均為網主本人之作品,請尊重智慧財產。
ALL photo IN this Blog, unless some were NAMED from others' web, are all belong to host (Joyce Hsu), please respect the property and copyright.

2009-07-07

Always M. J.

photo from "All About Jazz"

當我正飛越歐亞大陸回到台灣的途中,他走了....... 雖然我從未為任何一位明星瘋狂過, 但我喜愛許多的西洋歌手的歌曲, 並曾多次參與過幾次國外歌星在台灣的演唱會,當然也包括1993年, Michael第一次在台灣的演唱會。

我很慶幸我曾親身體驗過他舞台的震撼魅力, 甚至於我還在當天近距離的看到他本人....那是巧合, 我正好經過他上場前準備休息的大鐵欄門前, 聽到身後一群記者騷動, 我貼在大家一擁而上的鐵欄杆前, 好奇的要看被我擋住的記者們, 要搶拍哪位也來看演唱會的明星....不是! 出現在眼簾的是他, 真的是他....我並不激動, 只是很高興我能這麼近看到一位國際巨星, 他....已經很白了...但眼神及笑容中掩不住他給我純真的感受。 是的! 我認為他像是個孩子, 我不崇拜, 但他是不折不扣''上帝的禮物'', 上帝給予世間人們一個創造音樂及舞蹈的天才...... 無論世上有許多其他的人, 談論著他的負面... 而我相信他所給予這世界的許許多多....許許多多我不會形容,但是是上帝請他帶來的 doni。


雖然他的歌曲非常多, 我卻偏愛他較不常曝光及較少人注意的歌曲, 如我之前曾po一首"Earth Song", 以下這首"Stranger in Moscow", 讓我聽了身有同感, 尤其我當初獨自一人來到異國, 尋找另一個活下去的力量... 我推薦給各位: "STRANGER IN MOSCOW"......

他, 至少終於可以 Rest In Peace.....今晚深夜是他的追思會





STRANGER IN MOSCOW


(Written and composed by michael jackson.
Produced by michael jackson.
) M.J. 作詞作曲製作


I was wandering in the rain 我在雨中遊蕩
Mask of life, feelin insane 隱藏的生活, 感到瘋狂
Swift and sudden fall from grace 迅速突然失去恩典
Sunny days seem far away 溫暖的日子似乎遠去
Kremlins shadow belittlin me 克里姆林宮陰影輕視著我
Stalins tomb wont let me be 史達林的棺木不讓我..
On and on and on it came 它不停地來
Wish the rain would just let me 希望雨就讓我這樣

How does it feel (how does it feel) 這是甚麼樣的感覺
How does it feel
How does it feel
When youre alone 當你孤獨時
And youre cold inside 內心是非常冷的

Here abandoned in my fame 我在這裡放棄我的名利
Armageddon of the brain 大腦思想的世界末日
Kgb was doggin me KGB 一直尾隨著我
Take my name and just let me be 取走我的名字就讓我做自己
Then a begger boy called my name 一個乞兒呼叫我的名字
Happy days will drown the pain 快樂的日子可以淹沒苦痛
On and on and on it came 它一直一直地來
And again, and again, and again... 一次..一次再一次
Take my name and just let me be

How does it feel (how does it feel)
How does it feel
How does it feel
How does it feel
How does it feel (how does it feel now)
How does it feel
How does it feel
When youre alone
And youre cold inside

How does it feel (how does it feel)
How does it feel
How does it feel
How does it feel
How does it feel (how does it feel now)
How does it feel
How does it feel
When youre alone
And youre cold inside

Like stranger in moscow 如在莫斯科的陌生人
Like stranger in moscow
Were talkin danger 正談論著危險
Were talkin danger, baby
Like stranger in moscow
Were talkin danger
Were talkin danger, baby
Like stranger in moscow
Im livin lonely 我孤獨的活著
Im livin lonely, baby
Stranger in moscow

(kgb interrogator - (KGB審訊員-
Russian to english translation) 俄語翻成英文)
Why have you come from the west? 為什麼你來自西方?
Confess! to steal the great achievements of 坦白!竊取的偉大成就
The people, the accomplishments of the workers... 人民,及廣大勞工的成就...